Dzieci w trakcie dorastania z łatwością są podatne na każdy przekaz wizualny oraz informacyjny. Nie mając jeszcze wyuczonego krytycznego myślenia, które rozwija się dopiero z wiekiem i doświadczeniami, mogą z marszu przyjąć za pewnik i prawdę wszystko, co widzą oraz słyszą. Jak marketing może wpłynąć na małych pacjentów? W głównej mierze marketing farmaceutyczny skierowany do dzieci to przede wszystkim szeroka paleta kolorów i różne bajkowe zwierzątka, z którymi dziecko może się utożsamić jak z przyjaciółmi. Podczas tworzenia konkretnego projektu, agencja reklamowa musi pamiętać, aby zaimplementować każdy potencjalny motyw, który będzie kojarzył się dziecku z tym, co ładne, kolorowe i przyjemne.
Jak to wygląda od kuchni
Projektowanie opakowań i etykiet dla kogoś z boku może wydać się czymś mało znaczącym, jednak jest to istotna kwestia, szczególnie kiedy w grę wchodzi identyfikacja wizualna firmy- czytaj. Konkretna firma farmaceutyczna w swojej ofercie może mieć nie tylko leki przeznaczone dla dorosłych, ale także dla tych najmłodszych. O ile dorośli podchodzą raczej neutralnie do tego, jak wygląda opakowanie, ponieważ dla nich liczy się przede wszystkim efekt działania leku (chociaż przy nazwie leku trudnej do zapamiętania, właściwie dobrany pojedynczy kolor lub kolory bywają przydatne), o tyle, dzieci na swoim etapie wiekowym zwracają uwagę zupełnie na coś innego. Trzeba i warto mieć to na uwadze, dlatego powinna pamiętać o tym każda agencja reklamowa - zobacz na stronie. Postawienie się w roli dziecka, które chce widzieć przed sobą barwny świat, powinno być priorytetem, kiedy myślimy o sposobie postrzegania. Bajkowe i wesołe zwierzątko na opakowaniu zawsze zapadnie w pamięci i dziecko będzie kojarzyło produkt z czymś przyjemnym.
Różne możliwości marketingowe
Branding dla firmy jest pewnym przyjętym założeniem, jak będzie postrzegana konkretna marka, nawet taka jak wybrany szpital bądź przychodnia. Dlaczego? Patrząc z innego punktu widzenia i mając na uwadze dobro najmłodszych – indywidualne pomysły, mogące mieć wpływ na postrzeganie konkretnej placówki, dzięki którym dzieci mogą czuć się komfortowo i bezpiecznie są bezcenne. Takim pomysłem są przykładowo namalowane na ścianach bajkowe postacie, które nadają pomieszczeniu bardziej przyjemny klimat. Jest to szczególnie ważne w takich miejscach, ponieważ szpital lub przychodnia mogą wywoływać u dzieci pewien dyskomfort związany ze strachem, niepewnością i wyobcowaniem. Taki zabieg pod kątem marketingowym, nawet wybranej placówki, jest bardzo dobrym i trafnym rozwiązaniem. Kolorowe malunki nie tylko pomagają dzieciom w uspokojeniu się, ale też pobudzają ich wyobraźnię, odciągając ich skupienie i myślenie od tego, w jakim miejscu przebywają. Podane przykłady pokazują, że dobrze zaplanowane działania marketingowe, spełniają swoją funkcję.